Hogia Handellön

Mycket enkelt och vårt mest sålda lönesystem 

Hogia Handellön med handelsavtalet innehåller allt vad man som löneadministratör kan begära. Färdiga rapporter till SCB, kontrolluppgifter, och semesterberäkning.

Välj till Hogia MyTime och Hogia MyPayslip .  
 

HOGIA LÖN CLOUD

Om du redan idag har eller funderar på att skaffa Hogia Lön, finns möjlighet att köra Hogia Lön i Hogia Cloud. Det betyder att du når Hogia Lön via internet. Hogia tar då ansvar för drift och backup av dina system vilket ger dig möjlighet att lägga all energi på att driva och utveckla verksamheten.

Fördelar med Hogia Lön Cloud:

  • Åtkomst överallt där du har internet.
  • Vi tar hand om installation, säkerhet, backup och uppdateringar.
  • Fungerar på pc och mac.

Låter det intressant? Klicka här för att läsa mer om Hogia Cloud och hur vi kan hjälpa dig.

Det här kan du göra i Hogia Handellön:
• Betala ut lön för en eller flera anställda
• Arbeta med löneartsregister anpassat till handelsbranschen
• Fördela lönen på resultatenheter och projekt.
• Ta enkelt fram årliga kontrolluppgifter.
• Beräkna inrikes traktamente med hjälpfunktion.
• Få påminnelser i den inbyggda kalendern
• Betala ut semesterlön, se semesterskuld och göra semesterberäkning anpassad efter avtal
• Skapa rapporter
• Exportera enkelt till bokföringsprogrammet (SIE)
• Betala ut lönerna vi fil
• Skicka lönespecifikation via mail
• Hantera två verksamhetsår parallellt – påbörja januarilönerna före årsskiftet
• Se löneutbetalningar, sjukfrånvaro och övertid bakåt i tiden
• Gör enkelt säkehetskopiering
• Rapporter till FORA
• Skicka elektronisk arbetsgivardeklaration till Skatteverket, eSKD
• Kontrollera skatteavdrag i centrala skatteregistret (CSR-frågan via internet)