Hogias portallösning - Hogia PBM  

Hogia PBM är en portal som med snygg och modern layout knyter samman företagets HR-processer i en gemensam startsida. I Hogia PBM finns möjlighet att skapa roller för användarna som med en enda inloggning får direkt tillgång till alla Hogias webb­applikationer, det vi brukar kalla självservice via webb.

Läs mer om Hogias portallösning här » (pdf)

Roller i systemet

    Medarbetare
  • rapporterar sin tid
  • gör sina reseräkningar
  • ser och kan åtgärda returnerade reseräkningar/tidrapporter
  • läser sina senaste reseräkningar och lönespecar
  • ser nyheter och dokument
  • lättåtkomlig historik på transaktioner, reseräkningar och lönespecar
    Chef
  • attesterar tidrapporter och reseräkningar
  • har tillgång till historiska transaktioner och reseräkningar
  • ser organisation och medarbetares anställningshistorik via webb
  • månadens rapporter direkt på webben
    Ekonomi/HR-avdelning
  • lägger upp nyheter och dokument
  • överblick över organisation direkt i webben
  • skapar och distribuerar månadens rapporter med en knapptryckning
    Externa partners
  • kopplingar till externa webblösningar fakturainskanning, kreditupplysning, Business - intelligence (BI), reseräkning, rekrytering och kursadministrationsverktyg
  • möjlighet att ge underlag till sin uppdragsgivare, tex attestunderlag och statistik etc.
  • möjlighet att ta del av rapporter
  • egna länkar till utvalda grupper eller partners som tex banker, leverantörer eller kunder