-Ny molntjänst ger snabb koll i alla led
 

      

 

    

  
 

Det räcker att det är fel. Det ska inte vara jobbigt också.

På Hogia Fastighetssystem har vi bestämt oss för att göra vardagen lite enklare för administratörer, fastighetsskötare och hyresgäster.
Samtidigt som vi vet att felanmälningar och arbetet med att åtgärda fel inte går att eliminera går det nästan alltid att förenkla. Istället för ett spretigt, tidsödande och inte sällan irriterande arbete vill vi därför bidra till att skapa en lösning som ger alla inblandade
enkel och god koll genom hela processen.

Allt samlat i ett flöde

Med Hogia Felanmälan har vi utvecklat en ny, lättanvänd applikation. Modulen är helt integrerad med Hogia Fastighet PRO, vilket gör att information om fastighetsobjekt och hyresgäst finns samlad och uppdaterad från start. Här har du alltid en fullständig överblick över alla anmälda fel - glöm borttappade post-it-lappar, foton, mejl, lösa anteckningar och saknade dokument. Nu får istället alla berörda tillgång till aktuell information, var som helst, när som helst - från dator, surfplatta eller mobil. I samma stund hyresgästen gör en felanmälan via webben är den automatiskt inne i systemet.

Med möjligheten att bifoga flertalet filformat blir det enklare än någonsin att skapa ett väl sammanhållet informationsflöde kopplat till hela ärendeprocessen.  

En enklare vardag – oavsett roll

Med Hogia Felanmälan får du nya möjligheter att lägga tiden på rätt saker. För administratörer och fastighetsskötare kan arbetet
förenklas och tidsbesparingen bli avsevärd. Samtidigt får hyresgästen tillgång till en smidig lösning och möjligheter till bättre service.   
   
   

Administratören

Får full överblick och kontroll över hela flödet, från det att felanmälan görs till att arbetsordern är utförd. Inget mer letande efter notiser, mejl och diverse dokument. Det går också lätt att lägga till prioritet
och ange deadline.
 

Fastighetsskötaren

Kan när som helst och var som helst ta del av och läsa arbetsordern. Får snabbt uppdaterad information om inkomna arbetsorder via mejlnotifikation och kan enkelt rapportera status på arbetsordern via exempelvis mobiltelefon.
 

Hyresgästen

Felanmäler direkt på webben och kan där också enkelt följa ärendet. På så sätt kan hyresgästen när som helst, från sin mobil, surfplatta, dator, följa hur felanmälan hanteras och åtgärdas. Förbättrad service ger nöjdare kunder.
 
   
 

Har du inte koll på det lilla blir
det svårt att hantera det stora

Varför ska felanmälan och åtgärdande av fel
vara ett tidsödande äventyr med många felkällor när
arbetet, med ett modernt IT-stöd, kan gå både
snabbt och smidigt?

 

Hogia Felanmälan –
alltid tillgänglig

Genom att använda en molnbaserad lösning
blir Hogia Felanmälan tillgängligt via webbläsaren,
var du än befinner dig och oavsett om du använder
dator, läsplatta eller smartphone.

 



Har du några frågor?
Kontakta oss om du har några frågor om Hogia Felanmälan

fastighetssystem@hogia.se
0303-688 20