KundoKundtorget|

Vikten av kundfokus och att vara service-minded

GTM_Hogia_Banner_336X280_A

Varför det är viktigt att ha kundfokus i allt du gör? Låt oss berätta mer om det.

Låt oss börja med frågan ”vad är egentligen kundfokus?” I teorin är det egentligen mycket enkelt. Kundfokus handlar kort och gott om att du i ALLA situationer ska se saker ur kundens synvinkel. Ur kundens ögon. Det handlar om att alltid försöka se ditt företag och din affär med kundens ögon. Det kan handla om allt ifrån att ledningsgruppen i alla lägen ställer sig frågan: ”Vad får vårt beslut, och vårt agerande, för konsekvenser för våra kunder?” Det kan krävas tålamod och envishet för att du ska lyckas träna in tankesättet att alltid ha kunden i fokus.

>>
Förenkla ditt företagande. Vi ger dig verktygen. Du fokuserar på kunden. TESTA GRATIS
<<

Tips på hur du applicerar kundfokus
Vi vill även passa på att ge tips på hur du lätt kan sätta kunden först, och på så sätt få hög ”kundfokus-faktor” i ditt företag.
*
1) ställ dig alltid (ALLTID) frågan: Vad tillför detta kunden? Ställ dig den frågan i allt som du gör i företaget, t.ex. när olika avdelningar och delar av företaget önskar mer resurser eller kommer med önskemål och krav på förändringar ska kundnyttan alltid vara det första som bedöms. Om förändringen / rekryteringen eller dylikt inte tillför någon kundnytta finns det ingen anledning att göra en förändring. (Väldigt krasst).
*
2) våga prata kund! PÅ riktigt – våga prata kund. Vi menar att vid alla tillfällen då ett företags personal samlas måste alla i ledningen hela tiden fokusera på kunden. Om man delar med sig vad som händer på olika avdelningar skall det alltid finnas med hur detta påverkar kunden.
*

3) premiera och belöna: alla former av bonusar, premieringar och dylikt bör utgår från vilken kundnytta som tillförts. Kort och gott: tillförs det ingen kundnytta, får man ingen bonus.
*
4) Kunden på agendan: på bolagets alla möten, styrelsemöten och ledningsgruppsmöten skall det vara en stående punkt med kunden. Det kan anpassas utifrån det aktuella läget och bransch men kunden måste vara i fokus. Om inte styrelse och ledning visar att kunden är viktig kommer knappast resten av personalen att fokusera på kunden heller.
*

Det var några snabba råd och tips på hur du lätt kan sätta fokus på kunden, i allt du gör. Om du vill lätta upp arbetsbördan – den vardagliga administrationen – rekommenderar vi att du testar vår nya smarta produkt – Smart Bokning.

Inga produkter i varukorgen
Du har inte lagt några produkter i varukorgen än
Till kassan

Vill du bli uppringd?

Lämna ditt nummer så ringer vi upp under kontorstid!

Namn*:

Telefon*:

Fyll i följande tecken*:
captcha

Jag vill bli kontaktad angående demo av Kassa!

Fyll i dina uppgifter nedan så hjälper vi dig att installera en demoversion. Vi bokar gärna in en tid för demo via webbvisning om du föredrar detta.

Namn*:

Telefon*:

Fyll i följande tecken*:
captcha

Vi använder cookies

En cookie är en liten datafil med text som sparas i din webbläsare. Svensk lag kräver att vi informerar om vilka cookies som används samt deras syfte.

Hogia Small Office använder cookies för att kunna ge dig som besökare av vår webbplats bättre service: för att spara statistik, för att kunna följa hur besökare navigerar och på sätt bli mer relevanta. Cookies bidrar också till intressebaserad reklam – att mer relevanta annonser exponeras för dig beroende på innehållet på de webbsidor du besökt.

Det finns två typer av cookies. Permanenta cookies sparar en fil under en längre tid på din dator. De används på vår webbplats för statistik och analys. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. De används under den tid du är aktiv på webbplatsen, t.ex i köpdialogen för att kunna backa utan att behöva fylla i alla uppgifter på nytt varje gång. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Vill du stänga av användningen av cookies gör du det i inställningarna för din webbläsare. Mer information om cookies hittar du på MinaCookies.se.