Supportmedarbetare med inriktning mot handelsbranschen

Hogia Handelssystem AB

Vill du arbeta med support och konsultationer i en kundnära roll, där du dagligen får hjälpa våra kunder i handelsbranschen? Nu har du chansen att få bli en del av vår supportorganisation!

Hogia Handelssystem AB, ingår i Hogiagruppen och erbjuder administrativa lösningar anpassade för handelsbranschens behov. Vi har lång erfarenhet av våra kunders arbetsflöden och en god förståelse för hur branschen fungerar. Hogia är en kunskapsintensiv koncern som sätter individen och personlig utveckling i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap.

Om tjänsten

Tjänsten inriktar sig på support av Handelssystems egna produkter Hogia Retail Business och Hogia Retail Shop, som innehåller bland annat lager- och kassasystem för grossister och butiker i detaljhandeln. Du kommer främst att jobba på plats men en del av tjänsten innebär också att hålla i konsultationer och utbildningar för våra kunder via webben eller ute hos kund.

Vi säljer helhetslösningar där våra kunder använder sig av både våra Retail- och ekonomisystem så du bör ha viss förståelse för kopplingar och flöden mellan systemen.

Är du vår nya kollega?

Vi tror att du jobbar i en kundnära roll idag och vet vad bra service innebär. Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund och ett intresse för ekonomi och är nyfiken på att lära dig mer. Du trivs med att arbeta självständigt ute hos kund, och det är ett stort plus om du har vana vid att hålla i konsultationer och utbildningar. Du har en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska då du kommer att ha daglig kontakt med kunder. 

Som person är du driven och vill utvecklas i din yrkesroll tillsammans med bolaget. På sikt kan större ansvar för konsultationer och utbildningar förekomma samt att bli mer specialiserad på vissa målgrupper/kundkategorier. 

Vårt erbjudande

Du kommer att bli en del av ett team som gör mycket kul ihop och har nära till skratt. Vi är ett team med högt i tak och som brinner för samarbete. Vi tror på utveckling av våra kunder och framförallt av vår personal! Vi gillar att vara först ut med mycket och brinner för att utveckla vårt egna varumärke Hogia Retail och har en spännande resa framför oss- vill du vara med på den? Ansök redan idag!

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 675 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2019-03-25
Sista ansökningsdag
2019-04-25
Kontakt
Malin Thedin, 0720-842187



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan