Utvecklingschef

Hogia HR Products

Hogia HR Products ansvarar i Hogia-gruppen för att driva utveckling av mjukvara inom HR och lön. Vi har en bred produktflora inom windows- och webbprodukter och även moln och mobilappar. Just nu pågår en stor satsning på utveckling av nästa generations molnprodukter.

Hogia är en kunskapsintensiv koncern som sätter individen och personlig utveckling i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap.

Om tjänsten
I din nya roll kommer du att ha personalansvar för ca 10 personer som arbetar med utveckling av framtidens HR- och lönesystem. Vi ser denna roll som nästa steg för dig som redan är en ledare och vill verka i ett sammanhang där du får tid och utrymme att utveckla ditt ledarskap såväl som medarbetarna i ditt team. Rollen ger dig möjlighet att kombinera ditt intresse för teknik och arkitektur med ditt intresse för människor. Förutom utvecklare har du och teamen ett nära samarbete med produktägare, specialister, UX-designers, Scrum Master m.fl. Mer information om hur vi arbetar med utveckling inom Hogia kan du hitta här

Som team jobbar vi tillsammans och hjälper varandra. Vi tror på att dela kunskap mellan oss och tar ett gemensamt ansvar för våra produkter. Dessutom har vi roligt på jobbet.

Är du vår nya kollega?
Du är utvecklare med en eftergymnasial utbildning inom IT. Som ledare har du hunnit skaffa dig erfarenheter av olika slag och det är när du leder arbetet i team som du känner att du är på rätt arena.  För att lyckas i rollen behöver du ha kompetens inom bland annat agil utvecklingsmetodik och Microsoft teknologi.

Som person är du lösningsfokuserad, lyhörd och kommunikativ och du har ett starkt driv.

Att jobba hos oss
På Hogia arbetar vi i en härlig havsnära miljö. Vårt kontor ligger precis vid strandkanten och erbjuder möjlighet till flera olika friskvårdsaktiviteter. Kanske är du intresserad av löpning och vill gå med i Hogia Running Club? Träna yoga på lunchen? Vår konstförening och/eller vår kör är andra alternativ som kanske kan passa dig. 

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan alternativt hör av dig redan idag! 

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 675 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
månadslön
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2019-06-13
Sista ansökningsdag
2019-07-14
Kontakt
Linda Falk, 0721-450685



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan