Supporttekniker som vill bidra till ett smidigt resande

Hogia Public Transport Systems AB

Har du ett stort intresse för teknik och vill arbeta med integrationer, installationer och felsökning i komplexa system? Vill du vara med och bidra till att 9 av 10 kollektivtrafikresenärer får korrekt information om sin resa? Då tror vi att du kommer trivas som supporttekniker på Hogia Public Transport Systems!

Visste du att 1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden görs varje år med reseinformation från Hogias PubTrans? Det är något vi är väldigt stolta över och vi fortsätter att hela tiden aktivt driva utvecklingen framåt. Vi har nu fått flera nya kunder, vilket innebär att vi behöver en till kompetent kollega som gillar utmaningar och vill växa och utvecklas tillsammans med oss i vår support.

Om tjänsten

Som Operation Analyst ansvarar du för att hjälpa våra kunder att hålla verksamhetskritiska system tillgängliga. Det sker både genom automatisk övervakning och i dialog med kund. PubTrans består av Centralsystemen Base och DaRT, system för planerad tidtabellsinformation, realtidsinformation och avvikelseinformation. Till dessa har vi ett flertal kringsystem som Störningshantering, Trafikledning och IoT system som TransitCloud m.m. Vi hanterar även många integrationer och har ett flertal kundspecifika lösningar. Du kommer att arbeta med felsökning, installationer och integrationer.

Vidare kommer du att delta i återkommande driftsmöten med våra kunder, bidra aktivt med förslag till förbättringsåtgärder, samt följa upp kundernas önskemål om förändringar och merförsäljning. Vi jobbar i team och du kommer både att få eget och gemensamt tekniskt kundansvar för en eller flera kunder.

Vi har förmånen att ha kunder runt om i världen, vilket innebär att du kommer att ha daglig kommunikation på både svenska och engelska.

Vi erbjuder dig ett tekniskt utmanande och framförallt ett väldigt roligt jobb! Du kommer att få en omväxlande självständig och ansvarsfull roll med stora personliga utvecklingsmöjligheter i Hogiagruppen. Vi har ett nära samarbete med våra utvecklare, testare och projektledare.

Vem är du?

Det viktigaste för tjänsten är att du har ett stort intresse och nyfikenhet för teknik. Vi tror att du som söker kan ha en relevant eftergymnasial utbildning, kanske är du systemvetare, nätverks- eller driftstekniker alternativt mjukvaruutvecklare? Du får gärna ha erfarenhet av felsökning och tekniskt analysarbete och har du dessutom erfarenhet av detta inom kollektivtrafik, eller annat transportområde, är det mycket meriterande. För att trivas i rollen behöver du tycka om att ta ansvar, vara analytisk och ha ett tekniskt intresse, samt drivas av att lösa problem.

Då vi har kontinuerlig kontakt med både våra nationella och internationella kunder är det viktigt att du är bra på att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska. Hos oss är det ett högt tempo och prioriteringsordningar kan skifta snabbt, därför är det viktigt att du är flexibel och att du trivs i en sådan miljö. Det är en stor fördel om du har kunskaper i Microsoft SQL Server, Windows Operativsystem och nätverkskunskaper.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 38 år sedan. Idag är vi 675 medarbetare och ska bli 700 år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 675 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2019-05-28
Sista ansökningsdag
2019-06-28
Kontakt
Anna-Matilda Borgland, 0303-72 60 35



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan