Försäljningschef med ansvar för våra stora företagskunder

Hogia Redovisning & Revision AB

Hogia Redovisning & Revision AB, ett bolag inom Hogia-gruppen, är en leverantör av programvaror och tjänster till stora företag och byråer som vill erbjuda det bästa till sina kunder. Vi har i över 20 år varit en av de ledande programleverantörerna på marknaden och erbjuder kompletta lösningar, anpassade inom ekonomi, revision, skatt, lön och HR. Utvecklingen av programmen sker i nära samarbete med såväl Hogias kunder som branschorganisationer. Hogia Redovisning & Revision ligger i framkant när det gäller nytänkande, flexibilitet och anpassningar till förändringar i lagar, rekommendationer och regelverk. Nu går vår försäljningschef vidare till nya utmaningar inom Hogia-gruppen och vi söker därför hennes efterträdare.

Om tjänsten

Som försäljningschef ansvarar du för att driva stora och komplexa affärer mot koncernens största företagskunder, både nya och befintliga kunder inom segmentet Shared Service Centers. Vi har en hög förväntan på tillväxt vilket du når genom väl planerade säljinsatser, hög aktivitet och ett lösningfokuserat mindset. Till din hjälp har du duktiga kollegor i form av specialister, konsulter, kundchefer m.fl. Du håller en tät dialog med våra kommersiella produktägare, bevakar omvärld och marknad inom "ditt" område för att kunna påverka vårt kunderbjudande, både på kort och lång sikt. Du kommer att bygga långsiktiga relationer genom att arbeta med marknadsaktiviteter så som kampanjer, seminarier, mässor, kundbesök och uppföljande telefonsamtal. Genom att förutse och förstå kundernas ofta komplexa behov, kan du erbjuda lösningar utifrån vår breda produktportfölj. I din nya roll kommer det att finnas plats för nytänkande, egna initiativ och för dig att påverka utformningen av arbetet. Hogia är en kunskapsintensiv koncern som sätter individen och personlig utveckling i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap. Vi är just nu i ett expansivt skede med höga tillväxtmål, och vi ser att du på sikt kommer att utöka verksamheten med nya medarbetare. Så det är en spännande framtid vi har framför oss!

Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som är självgående med ett driv och intresse för att skapa och utveckla affärer. I ditt dagliga arbete kommer du att få användning för din förmåga att skapa goda kundrelationer, samt ditt intresse för att hjälpa kunden att identifiera behov av administrativ effektivisering. Som person är du social, utåtriktad och förtroendeingivande, och genom det skapar du nya möjligheter i mötet med andra. Vi tror att du, precis som vi, drivs av att nå uppsatta mål och ser en fördel i att få ta ett stort eget ansvar för ditt arbete. För att trivas i rollen behöver du vara trygg i att hålla presentationer inför stora som små grupper, och du uppskattar att resor ingår som ett naturligt inslag i ditt arbete. Du bör ha erfarenhet av avtalsförhandlingar och kundmöten och kommer att ha stor nytta av goda kunskaper inom HR/lön eller andra verksamhetskritiska flöden. Det är meriterande om du har intresse för IT-tekniska frågeställningar.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 39 år sedan. Vill du vara med på vår resa? Välkommen in med din ansökan!

Vi hittar på mycket roligt tillsammans på jobbet. Sjunga i kör, vara ute och springa med Hogia Running Club eller träna yoga och crossfit på lunchen är sådant som du kan vara med på om du vill!


Urval och intervjuer för denna tjänst kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.


Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 675 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2019-06-05
Sista ansökningsdag
2019-07-07



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan