Systemutvecklare som vill förvalta våra kärnprodukter

Hogia HR Products

Vill du arbeta med och har kunskap i VB6? Vill du vara med och förvalta våra kärnprodukter med målet att ta Hogias HR produkter till nästa nivå? – Då kommer du att trivas hos oss!

Hogia HR Products AB ansvarar i Hogia-gruppen för att driva utveckling av mjukvara inom HR och lön. Vi har en bred produktflora inom windows- och webbprodukter och även moln och mobilappar. Just nu pågår en stor satsning på utveckling av nästa generations molnprodukter.

Hogia är en kunskapsintensiv koncern som sätter individen och personlig utveckling i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap.

Om tjänsten
I denna roll kommer du att arbeta med förvaltning och utveckling av våra kärnprodukter. Det är stora komplexa system med många funktioner och det finns mycket att sätta sig in i. 

Vi är idag 10 utvecklare, tre testare, produktspecialister och produktägare uppdelade i två team som hanterar våra löne- och tidapplikationer. Vi har ett agilt arbetssätt och ett bra samarbete mellan produktägare, specialister och utvecklingsteamet som du kommer att arbeta i. 

Du kommer att ha ett stort eget ansvar och få möjlighet att testa egna idéer. Vår utveckling sker i Microsoftmiljö, allt från operativsystem, databashanterare till själva utvecklingsmiljön. Vi kommer att se till att du får den kompetensutveckling du behöver och ett stort nätverk av utvecklare inom Hogia.

Är du vår nya kollega?
Vi vill att du har kunskaper i VB6, C# samt .NET. Vi är i en spännande utvecklingsfas där vi strävar mot att gå mot molnprodukter. Därför ser vi att du trivs i rollen som förvaltare, men att du även på sikt inte är främmande för att testa nytt och utvecklas i din roll. Har du tidigare varit med på en liknande teknisk utvecklingsresa så ser vi det som meriterande.

 Du är en lagspelare som trivs med att arbeta enligt Scrum. För att få god förståelse av domänkunskapen krävs även goda kunskaper i svenska och engelska.


Under semesterperioden (12-07-19 t.o.m. 05-08-19) har vi begränsad möjlighet att svara på frågor.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 675 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2019-06-24
Sista ansökningsdag
2019-08-05
Kontakt
Malin Thedin, 0720-842187



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan