Supportansvarig tekniker

Hogia Terminal Systems AB, Support

Hogia Terminal Systems AB, en del av Hogiagruppen, ansvarar för att driva utveckling av mjukvara inom logistikområdet. Våra kunder är hamnar och godsterminaler. Vi erbjuder en bred produktflora inom windows- och webbprodukter och även moln och mobilappar. Vi har en unik position på marknaden och är just nu i en spännande fas där vi satsar stort på våra molntjänster. Vi behöver nu utöka teamet med en kollega som vill ta ansvar för vår support, och fortsätta hjälpa våra kunder till ett enklare arbetsflöde.

Om tjänsten

Vi erbjuder dig ett tekniskt utmanande, och framförallt ett väldigt omväxlande och roligt jobb! Som ansvarig för supporten löser du inkommande supportärenden, arbetar proaktivt och säkerställer rätt uppföljning. Våra kunder använder systemet på olika sätt, men gemensamt är att vårt system agerar som ett informationsnav och är integrerat med många externa kontakter. Ofta krävs komplex teknisk felsökning för att ringa in orsaken till det problem som har uppstått. Du kommer därmed att få god inblick i våra kunders verksamheter, hur de arbetar, och får också därför en viktig roll i att föreslå vidareutveckling med hjälp av program och/eller tjänster där det är möjligt. Eftersom supportärenden varierar i mängd över tid så kan du i lugnare perioder hjälpa våra konsulter i driftsättningsgruppen med exempelvis uppgraderingar eller installationer.

Är du vår nya kollega?

Du har troligen en eftergymnasial utbildning och bred kunskap inom Microsoft-produkter såsom:

SQL-server
Windows Server
Active Directory
IIS
Nätverk och dess operativsystem.

Ett stort plus om du har kunskap för felsökning av integrationer, XML, Json, EDIfact.

Du gillar att ta ansvar och bygger goda kundrelationer genom att arbeta proaktivt, driver på för att hitta lösningar och återkopplar kontinuerligt till kund. Då vårt system är verksamhetskritiskt är det viktigt att du är noggrann och strukturerad och ser till att inget faller mellan stolarna. Du kommer att ha löpande kontakt med både våra nationella såväl som internationella kunder, och kommunicerar väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi är ett litet bolag med god gemenskap, där alla ställer upp för varandra, och vi söker dig som är likasinnad.

Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen in med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2021-05-10
Sista ansökningsdag
2021-06-30
Kontakt
Jenny Cedervall, 0303-66616



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan