Inköpsansvarig till Hogia-gruppen

Hogia


Inom Hogia-gruppen har vi en relativt nyetablerad inköpsfunktion och vi erbjuder nu dig med stor erfarenhet av inköp att komma in i ett läge där mycket är på plats, men då det också finns mycket kvar att vidareutveckla!

Som vår nya inköpsansvariga så får du en spännande roll med goda möjligheter att utvecklas ikapp med verksamheten!


Om tjänsten

I ditt nya arbete kommer du att få hantera en stor mängd leverantörer och inköp som sker huvudsakligen inom kategorierna IT, fastighet, kontor och övriga professionella tjänster. I första hand avser det inköp till vår verksamhet i Sverige, men även inköp till våra norska och finska verksamheter kan förekomma.

I dina arbetsuppgifter ingår att förbättra våra avtal vad gäller villkor och kvalitet, och du har långsiktig hållbarhet i fokus. Du utvecklar rutiner och processer samt inventerar befintliga avtal. Då inköpsfunktionen idag är liten så kommer du att ha en stor variation i dina arbetsuppgifter och din kompetens är efterfrågad från flertalet verksamheter inom Hogia-gruppen.

Det är ett självständigt arbete som du kan påverka utformningen av, samtidigt som du kommer vara beroende av att arbeta relationsskapande och skapa kontaktytor både internt och externt.

Du blir del av ett mycket stabilt bolag som satsar stort inför framtiden och där du kommer att kunna utvecklas tillsammans med oss. Hogia är en kunskapsintensiv koncern som sätter individen och personlig utveckling i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap.


Är du vår nya kollega?

  • Du har eftergymnasial utbildning inom juridik, inköp eller motsvarande
  • Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med inköp, och såväl med tjänste- som med materialupphandlingar
  • Det är önskvärt att du har hållit i upphandlingar inom IT och fastighetsunderhåll
  • Du har goda kunskaper i inköpsjuridik och hållbara inköp samt en god teknisk förståelse inom de inköpskategorier som är fokus för denna tjänst
  • Du är en relations- och lösningsorienterad person som med lätthet samarbetar och skapar förtroende såväl internt som externt. Att du drivs av att ta dig an nya utmaningar samt att du trivs med att driva ditt eget arbete är en förutsättning. Självklart har du ett stort engagemang för att genom ditt arbete med inköp göra skillnad hos oss!

Urval och intervjuer sker löpande så varmt välkommen att skicka in din ansökan, eller ta en kontakt, så snart som möjligt!

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2021-04-23
Sista ansökningsdag
2021-05-16
Kontakt
Mimmi Cromberger, mimmi.cromberger@hogia.se



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan