Teknisk problemlösare som vill jobba med IT-system

Hogia Corporate Systems AB

Har du erfarenhet från att jobba i projekt och ett stort intresse för teknik? Välkommen till oss på Hogia Corporate Systems! 

Om tjänsten

I din roll hos oss är du en del av ett härligt och engagerat team som jobbar tätt tillsammans. Du kommer att stå för den tekniska kompetensen i gruppen och din möjlighet att påverka din utveckling och vardag kommer vara mycket stor. Är du en person som vill ta större projektansvar på sikt? Kul! Det är något som kommer uppskattas i vårt bolag på 13 personer som stöttar varandra och uppmanar våra kollegor att växa i sin roll. 

En vanlig dag på jobbet kan bestå av felsökningar i kunders flöden, kundmöte kring tekniska frågor i form av ett bollplank eller ett integrationsmöte med kund som köpt nytt system. Vardagen hos oss på Corporate systems är full av spännande utmaningar, vi jobbar kundnära och fungerar som en viktig brygga mellan kund och våra system på Hogia. Vi arbetar som ett team runt våra kunder där vi är resurser med olika kompetenser. 

Vem är du? 

Då rollen innefattar samarbete och kundkontakt söker vi dig som är lyhörd, van att hålla deadlines, lösningsorienterad och uppskattar att arbeta självständigt och i team. 

Vi söker dig med tekniskt intresse, god kunskap inom Windowsmiljöer och vana att skriva SQL skript. Du har eftergymnasial utbildning inom IT/teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. För att lyckas i rollen krävs det att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. 

Att jobba hos Hogia Corporate Systems 

Hogia Corporate Systems fokuserar på att hjälpa och stötta större företag och koncerner i deras arbete med effektivisering av administrationen kring lön/HR- och ekonomiarbetet. Vi erbjuder våra kunder ett stort utbud av lösningar, bestående av både egna produkter och integrerade lösningar från samarbetspartners, allt för att skapa ett optimalt upplägg för dig som kund. Vårt team av erfarna projektledare, konsulter och applikationsspecialister hjälper och stöttar i hela processen, från lösningsskiss till driftsättning och utbildning av användare och Superusers.

Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, för oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och att trivas! Vi erbjuder även fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan.

Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För denna tjänst genomför vi en bakgrundskontroll innan tillsättning.

 

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

 

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Löneform Månadslön
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stenungsund
Län Västra Götalands län
Land Sverige
Publicerat 2022-11-14
Sista ansökningsdag 2022-12-05
Kontakt Filippa Isaksson, 0764-921138

Logga in och sök

Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan