Louise Kling är utbildad lönekonsult med arbetslivserfarenhet som lönespecialist. Det som lockade med rollen som supportmedarbetare på Hogia var möjligheten att kombinera sina kunskaper inom lön och HR med intresset för själva IT-systemen.
― I mitt tidigare jobb som lönespecialist var jag även superuser och hjälpte mina kollegor att lösa tekniska problem. Då upptäckte jag att jag ville arbeta med IT-aspekten av lönearbetet också. Några vänner till mig pratade gott om Hogia för de hade haft Hogiamedarbetare som lärare på Yrkeshögskolan i Mölnlycke.
Efter att Louise hade skickat in en spontansansökan gick processen fort. Louise fick en tjänst som supportmedarbetare inom lön och HR på Hogia Corporate Systems, ett bolag som fokuserar på de allra största företagen.
Jag har alltid gillat problemlösning och med stora kunder blir problemen mer komplexa och utmanande. Det handlar så klart om att ge support i lönefrågor men det handlar minst lika mycket om hur man ska lösa aspekter av löneprocessen i systemen. Hogia har många system och produkter så det är stor variation i de utmaningar som kunderna behöver ha hjälp med.