Ny tjänst för digital signering underlättar administrationen av grupp- och konferensbokningar

Administrationen kring bokningsförfrågningar, utskick av bekräftelser och insamling av underskrifter är tidskrävande för alla som driver en hotell- och konferensanläggning. Här berättar Mathias Petersson om hur du kan effektivisera de administrativa processerna och låta kunderna signera digitalt.

– Vi ser att våra kunder lägger ner mycket tid på att administrera gruppbokningar. En digital signeringstjänst bidrar istället till snabbare avslut, samtidigt som det blir tydligt vad som är överenskommet, berättar Mathias Petersson som är bolagschef på Hogia Hotel & Restaurant Systems.

– När du arbetar digitalt får kunden ett mejl med en notis om att bokningsbekräftelsen finns att förhandsgranska och kan godkänna digitalt. Avtalen finns därefter samlade på ett ställe. 

Hogias signeringstjänst, Hogia Signit, kan anpassas efter de specifika signeringsbehov som företag inom besöksnäringen har. Distribution av bokningsbekräftelser, men även anställningsavtal, kvittenser, inventeringslistor och andra dokument, förenklas om det sker digitalt. 

Förutom att Hogia Signit frigör tid för företag som har den integrerad i sina arbetsprocesser, innebär det också lägre administrativa kostnader, samt en mer miljömässigt hållbar utveckling.

Läs mer om Hogia Signit här eller hör av dig till oss på Hogia Hotel & Restaurant Systems så berättar vi mer, telefon 0303-663 50, mejl hotell@hogia.se

 

Relaterat

Hogia Signit
Säker digital signering - tryggt och effektivt
Bransch
Hotell & Restaurang

Affärssystem för verksamheter inom besöksnäringen

Hotell- & restaurangssystem
Hogia OpenBusiness Ekonomi
Molnbaserat, användarvänligt och automatiserat