Om lösningen

Man utanför hus

DinHyresvärd är det säkra och moderna fastighetssystemet som effektiviserar vardagen. Det gör helt enkelt livet lättare för dig som äger eller förvaltar fastigheter.

Molnbaserat

100 % molnbaserat och funkar lika bra i mobilen som datorn.

Användarvänligt

Lätt att komma igång och använda alla smarta funktioner.

Öppet system

Du har alltid tillgång till de senaste lösningarna för modern fastighetsförvaltning.

Genomtänkt

Lång erfarenhet är grunden för genomtänkta processer inom förvaltning och uthyrning.

Automatiserat

Troligen det mest självgående fastighetssystemet på marknaden.

Smidig kommunikation

Informera enkelt hyresgäster, kommunicera med hantverkare.

  • Manuell eller automatisk avisering. Därefter tar systemet hand om alla moment från inbetalningar till bokföring.
  • Elektronisk signering av kontrakt, uppsägningar och nyckelkvittenser.
  • Automatisk indexuppräkning.
  • Automatiska påminnelser vid förfallen betalning.
  • Bokföringen uppdateras automatiskt via integration till OpenBusiness, Visma och Fortnox eller via SIE-fil. Uthyrning 
  • Helt automatisk överföring till och från bank: återrapporteringsfiler, autgirofiler, e-avisering.
  • Genomtänkta processer där du bara behöver arbeta med avvikelser vid till exempel aviseringar eller inbetalningar. 
  • Hantering av alla typer av hyresobjekt, från lägenheter, lokaler, parkeringsplatser till reklamplatser och antennplatser.
  • Automatiserad hantering av IMD (individuell mätning och debitering): automatisk inläsning och hantering som hyresrad på respektive kontrakt och följer med vid aviseringen.
  • Inbyggda kontraktsmallar som automatiskt hämtar rätt information.
  • Det finns standardinställningar för olika typer av hyresobjekt, men du har möjlighet att ändra. Exempel: uppsägningstid hyresgäst/hyresvärd, faktureringsperiodicitet om el eller kall-/varmvatten ingår. 
  • Nyckelkvittenser i samband med kontraktsskrivning.
  • Hantering av vakanser och uthyrningsspärrar.
  • Översikt av historiska hyreskontrakt, felanmälningar och besiktningar för objekten.
  • Automatiska förslag på kreditering av redan aviserade hyror vid kontraktsuppsägning.
  • Enkelt att göra tilläggsfakturering som till exempel inte kommit med på ordinarie hyresfaktura.
  • Distribuera fakturor med e-faktura, e-post, post, egen utskrift.
  • Kan användas helt fristående eller integreras med andra system tack vare öppet API.
  • Sätt upp olika kravprofiler beroende på krav på sökande, till exempel studentboende, seniorboende och vanliga hyreslägenheter.
  • Hantering av kötid baserad på dagar och timmar, men bestäm fritt vem som får objektet.
  • Stöd för publicering av bostäder, parkeringsplatser och lokaler.
  • Skapa erbjudande direkt från systemet som den sökande kan svara på via sökandeportalen.
  • Effektiv hantering av bilder, ritningar och texter direkt från objektet skapar en effektiv hantering.
  • Anpassa enkelt färger, bilder och logotyper via enkla inställningar.
  • Ta emot dokument i samband ansökan om lägenhet, till exempel studentintyg eller anställningsbevis.
  • Skapa hyreskontrakt direkt från sökande som kan skickas för elektronisk signering.
  • Standarduppsättning av komponenter och utrustning. Du har möjlighet att skapa egna.
  • Genomtänkt flöde för besiktning. Du har möjlighet att enkelt göra uppdateringar av fastighetsstrukturen och skapa fakturering direkt i besiktningsflödet på grund av till exempel brister eller borttappade nycklar.
  • Koppla bilder och skriv notering direkt på anmärkningen i besiktningen.
  • Lägg in valfri prislista i systemet, exempelvis kan du lägga in SABO:s lista.
  • Skapa serviceärenden direkt från besiktningen och lämna till egen personal eller underentreprenörer.
  • Generera avflyttningsbesiktningar automatiskt vid uppsägning av kontrakt via hyresgäst- och boendeportalen.
  • Skapa felanmälningar eller serviceärenden genom att använda förinställda eller nya händelser. Exempel: Fastighetsskötare bokad.
  • Fakturera direkt från en felanmälan till hyresgästen, med stöd av den inbyggda prislistan.
  • Håll koll på vilket underhåll som är gjort i lägenheten samt vad det kostade.

Mina sidor är en portal för dina kunder, det vill säga hyresgäster eller boende, där de kan hitta information och sköta ärenden.

Exempel på vad din kund kan göra på Mina sidor:

  • Ta del av nyheter och information skickade från systemet. 
  • Kontrakt – kunden kan göra inställningar för hur hen vill ha fakturan. Kunden kan även säga upp kontrakt via Mobilt BankiD eller uppsägningsblankett.
  • Fakturor – kunden kan se status på nya och gamla fakturor samt hämta en kopia.
  • Felanmälan – kunden kan skapa felanmälningar och serviceärenden som kan gå direkt till fastighetsskötaren eller bovärden.
  • Boendepärmen är helt digitaliserad – hämta till exempel kontrakt, registerutdrag, uppsägningsbekräftelse eller nyckelkvittenser.
  • Lägenhetsbesiktningar – kunden kan se alla besiktningar som gäller lägenheten eller lokalen under den tid hen har hyrt den. 
  • Möjlighet för kunden att uppdatera egna kontaktuppgifter såsom e-post och telefon.


 
  • Möjlighet till olika kontoplaner och bokslutsår per företag.
  • Stöd för olika ekonomisystem per företag.
  • Stöd för inkasso och klientnummer per företag.
  • Flera olika nivåer i fastighetsbeståndet: Företag, Fastighet, Byggnad, Bostäder, Lokaler, Bilplatser och Komponenter.
  • Koppla enkelt bilder och dokument på de olika nivåerna i fastighetsbeståndet.
  • Hantering av flera ytbegrepp, till exempel LOA, BOA, BRA och A-temp.
  • Flexibel rapportmotor med smarta urval som kan exporteras - välj dina egna kolumner i rent-roll-rapporten.

Boka demo       Testa gratis       Kontakta oss