Kunnig lönespecialist som vill arbeta med kompetensöverföring

Hogia PA-system AB

Hogia PA-system AB, ett bolag inom Hogia-gruppen, arbetar på uppdrag av Hogias olika bolag med bland annat support av systemlösningar inom lön- och personaladministration. Vi ansvarar även för en utbildnings- och introduktionsverksamhet för nyanställda supportmedarbetare och säljare samt underhåller och utvecklar ”Kundtorget”, våra kunders digitala supportstöd.

Inom Hogia PA-system AB har vi en central supportverksamhet vars uppdrag är att stötta Hogia-gruppens olika supportverksamheter när dessa har frånvaro i sina ordinarie supportgrupper. Nu vill vi utveckla vår supportverksamhet vidare och söker dig som har gedigen kompetens inom löneprocessens alla delar och som vill utveckla dina tekniska kunskaper för att på sikt också ansvara över att kompetensöverföra detta till dina kollegor i den egna supportgruppen såväl som till nyanställda supportmedarbetare. 

Om tjänsten

Du kommer via mail och telefon hjälpa kollegor i Hogias supportverksamheter och deras kunder med frågor kopplade till Hogias HR- och lönesystem. Många av våra kunder har komplexa tekniklösningar och frågorna kan handla om tekniska flöden och integrationer kopplade till Hogias lön- och personalsystem, men också generella frågor kring systemhantering under löneberedning.

Vi ska även vidareutveckla vår verksamhet och stärka upp vår personalstyrka och tekniska kompetens, för att starta upp en intern baksupport i syfte att kunna erbjuda Hogias supportverksamheter ett större stöd när de bokar vår hjälp. Den interna baksupportens uppdrag är att ta över och ansvara för ärenden som kräver djupare utredning kopplade till Hogias HR- och lönesystem. 

Du kommer, förutom att bemanna vår telefon- och mailsupport, också vara schemalagd i vår nystartade interna baksupport vilket innebär ett stort ansvar för din egen kompetensförsörjning. Genom ett djupt kunnande kommer du också att på sikt kompetensöverföra till kollegorna i den egna supportgruppen, för att stärka och utveckla den tekniska kompetensen inom vår grupp.

Vi erbjuder en gedigen introduktion inom både våra HR- och lönesystem samt de tekniska delarna för att du ska få de bästa förutsättningarna för att lyckas i din nya roll, men det egna engagemanget och viljan hos dig själva, är helt avgörande. Du kommer arbeta i en trivsam och prestigelös miljö med trevliga kollegor.  För en initiativrik och nyfiken person finns alla förutsättningar att vara med och påverka vår framtida avdelning och du ges möjlighet att vara med och utveckla rutiner och arbetssätt för vår nya stödfunktion. Det finns stora möjligheter att växa och utvecklas både inom bolaget såväl som inom Hogia-gruppen.


Är du vår nya kollega?

Vi söker en positiv kollega som har gedigen kompetens inom löneadministration. Har du dessutom  kunskap i Hogias lön- och HR-produkter så är det en stor fördel. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och engagerat med en vilja att utveckla våra tjänster och rutiner. Då vi önskar att utveckla och öka den tekniska kompetensen i vår grupp är det meriterande om du har en teknisk bakgrund, alternativt en stor vilja att lära dig mer för att få en förståelse för servrar, databaser, licenser och de olika tekniska miljöer våra kunder arbetar i.

I vår verksamhet har vi både interna och externa kunder och därför är det viktigt för oss att du är serviceinriktad och flexibel med pedagogisk talang. Du kommunicerar väl både muntligt och skriftligt och är lyhörd för kundens kunskapsnivå.  Du trivs i en kunskapsförmedlande roll och tycker att det är roligt att hålla utbildningar.  För oss är det viktigt med engagemang för uppgiften och att du tar ansvar för din egen kompetensutveckling och gärna delar med dig av dina kunskaper.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt, både när vi utvecklar produkter såväl som i relationen till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt.

P.S. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från olika lunchaktiviteter. För att kunna göra ett bra jobb behövs balans mellan jobb och fritid och friskvårdsaktiviteter som man trivs med. Hos oss finns möjlighet att träna bl.a. Yoga, inomhus- och utomhusträning, löprundor m.m. Vi har även en egen kör, "Hogia In Voice" och en konstförening. 

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 675 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2018-12-13
Sista ansökningsdag
2019-01-13
Kontakt
Jenny Cedervall, Talent Acquisition Manager, 0303-66616



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan