Produktägare som vill utveckla framtidens terminalsystem

Hogia Terminal Systems AB

Vi har sedan 2006 levererat system till hamnar och terminaler i Sverige, Storbritannien och Kanada. Vi erbjuder en helhetslösning som knyter ihop godshanteringen av Trailer, Container, Personbilar, General Cargo (projektlaster), Bulk och lager på ett effektivt sätt. Via våra system hanteras årligen flera miljoner godsenheter i våra kunders verksamheter. Vi på Hogia Terminal Systems är på en tillväxtresa och behöver bli fler som vill vara med att leverera verksamhetsutveckling i världsklass till våra kunders mycket viktiga godsflöden för import och export.

Om tjänsten 

I rollen som produktägare blir din utmaning att ha ena foten i marknaden, där du skapar dig en förståelse för vad som efterfrågas samt stöttar försäljningen av produkten, och den andra foten i utvecklingsorganisationen, där du agerar kravställare och ser till att sätta rätt prioriteringar. Det kommer att ställas stora krav på ett kommersiellt förhållningssätt tätt knutet till det absoluta kravet på kvalitet och standard.

Med fokus på kund och affären driver, planerar och förverkligar du bolagets visioner i form av faktiska produkter på marknaden.

Det är viktigt att du är förtroendeingivande och kan skapa en god relation med våra kunder då du kommer att ha daglig kontakt med dem. Tjänsten innebär även att du behöver träffa våra kunder på plats vilket innebär att resor kommer att förekomma. 

Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som är en nyfiken, lyhörd och strategisk visionär med förmåga att prioritera, förankra och konkretisera beslut. Du har också ett brinnande intresse för att lösa våra kunders vardagliga utmaningar med hjälp av digitalisering och teknik. Du har förmåga att se tekniken som ett verktyg för att nå de affärsmässiga målen. 

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller IT. Det är meriterande om du har branscherfarenhet och vet vad som krävs ”på fältet” samt förstår hur en hamn ser ut organisatoriskt. Har du dessutom ett intresse för IT, erfarenhet av ett kundnära arbete samt erfarenhet av att ett agilt arbetssätt är det ett stort plus. 

Vi vill att du ska växa och utvecklas tillsammans med oss. Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan! Kontakt sker via Malin Thedin 0303-72 56 44, tveka inte att höra av dig ifall du har några frågor! 

 

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

 

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Löneform Månadslön
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stenungsund
Län Västra Götalands län
Land Sverige
Publicerat 2022-05-24
Sista ansökningsdag 2022-06-25
Kontakt Malin Thedin, 0303-725644

Logga in och sök

Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan