Driftsättnings- och konsultansvarig till Hogia Communications AB

Hogia Communications AB

Hogia Communications AB (HCOM) är en väletablerad aktör inom kollektivtrafiken i Sverige och Norden och har idag en unik position på marknaden som leverantör av prestandakritiska och komplexa planerings- och realtidssystem. Vi levererar trafik- och resenärsledningssystem till både operatör och trafikhuvudmän. Under våren tecknade vi ett nytt avtal med en stor internationell aktör inom kollektivtrafiken, vi har även befintliga kunder vars verksamheter växer vilket ger oss nya utmaningar i funktionalitet samt tekniska lösningar som vi nu behöver ta fram. Vi söker därför en driftsättnings- och konsultansvarig som kan stötta oss med att bland annat koordinera och utföra driftsättning av våra produkter och tjänster. 

Tjänsten

I tjänsten som driftsättnings- och konsultansvarig får du en bred och varierande roll med både strategiska och operativa arbetsinsatser. Kontaktytorna kommer att vara många, både internt på HCOM, men även inom andra bolag i Hogia-gruppen samt våra kunder och samarbetspartners. De främsta arbetsuppgifterna kommer vara att koordinera och utföra driftsättning samt konsultuppdrag hos våra nya och befintliga kunder, stötta upp i vår kundsupport, vara behjälplig i utbildningar för våra produkter, driva och ansvara för tekniska utredningar och slutligen att säkerställa och driva processen "från sälj till nöjd kund". 

Är du den vi söker?

För att bli framgångsrik och trivas i den här rollen ser vi att du har några års erfarenhet inom integrationer, teknisk felsökning och/eller support- gärna från kollektivtrafikbranschen eller närliggande branscher. Du har en teknisk bakgrund och en god förståelse för komplexa miljöer, system och integrationer. Kunskap inom SQL är meriterande och har du tidigare erfarenhet från roller som teamleader eller liknande är det ett plus. 

Som person är du strukturerad samt lösningsorienterad och kan på egen hand driva ditt och andras arbete mot uppsatta mål. Du är kommunikativ och trivs i en social roll med mycket kundkontakt. 

På sikt finns det goda utvecklingsmöjligheter inom flera olika områden inom bolaget. Kanske tycker du att support är roligt och vill ta mer ansvar inom det området, eller är du mer intresserad av produktutveckling och vill axla rollen som produktspecialist? HCOM är ett bolag med många möjligheter. Vill du vara med på resan? Ansök redan idag! 

 

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

 

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Löneform Månadslön
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stenungsund
Län Västra Götalands län
Land Sverige
Publicerat 2022-06-22
Sista ansökningsdag 2022-07-22
Kontakt Malin Thedin, 0303-725644

Logga in och sök

Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan