Affärssystem för fastighetsbolag

Bli en effektivare förvaltare

med vår helhetslösning för fastighetsbranschen

Skapa en effektiv och lönsam verksamhet med hjälp av vårt affärssystem för fastighetsbranschen. Här jobbar du smidigt med din fastighetsförvaltning – helt integrerat med ekonomi- och personalsystem. Genom att frigöra tid för dig och dina medarbetare kan ni minska stressen och få mer tid till värdeskapande aktiviteter för er verksamhet.

Spara tid med integrerat fastighetssystem för fastighetsbolag

Spara tid

Sömlös integrering och automatisering i hela flödet gör vardagen enklare.

Full koll med checklista

Få full koll

Helikoptervy över förvaltningsprocessen ger dig inblick i hela er arbetsgång.

Anpassat till fastighetsbranschen

Helhetsflöde

Ett sömnlöst flöde från signering av hyresavtal, aviseringar och inbetalningar till årsredovisning.

Supporten kan fastighetsbolag

Branschkunnig support

Vi ger dig inom fastighetsbranschen personlig support.

Vi förstår din vardag i fastighetsbranschen

 

Larmet i mobilen startar, men du är redan vaken. För idag ska hyresavierna skickas ut och det handlar om hundratals blanketter som ska postas i tid. Inte nog med det, nya hyresgäster är på väg in och avtal måste signeras (har förresten lägenheterna besiktats?). Du känner samtidigt en oro för om momsen är betald – ”tänk om allt kunde skötas automatiskt”, tänker du. Och det kan det faktiskt. 

Hogias fastighetssystem är utvecklat med fokus på dina behov

Med vår lösning får du en sömlös integrering och automatisering av hela ditt flöde. Hyresavier skickas ut elektroniskt och systemet kontrollerar att de betalas i tid, momshanteringen för avierna är även den automatiserad. Samtliga avtal du behöver få underskrivna kan du skicka för elektronisk signering direkt från fastighetssystemet. 

Det finns fler fördelar, exempelvis hantering av IMD-filer (Individuell Mätning och Debitering). Dessutom räknar systemet automatiskt ut reducerade avdragsrätter för moms på dina leverantörsfakturor.

 

Vabbruari, känns det som, trots att det snart är sommar. Kontoret ekar kusligt tomt – det enda som hela tiden ökar är administrationen: nya bostadsrättsinnehavare ska godkännas, upplåtelseavtal ska skrivas under och, slår det dig, Jag får inte missa hyresaviseringarna för andra kvartalet.

Du får helikoptersyn över hela din verksamhet

En av fördelarna med Hogias fastighetssystem är att du frigör tid, som du kan använda till att utveckla din verksamhet. Vårt molnbaserade digitala processtöd fungerar som en övergripande kontrollfunktion som ser till att dina processer för alla dina kunder drivs framåt och görs i rätt tid. Det är en stor fördel för den som behöver hoppa in för en kollega som är sjuk eller vabbar.

Stöd för dig som förvaltar åt bostadsrättsföreningar och hyresfastigheter

Förutom allt stöd som fastighetsägare har får du även stöd för hanteringen av upplåtelser – använd våra egna kontrakt och skicka dem för elektronisk signering. Vad gäller de kontrolluppgifter som ska skickas till Skatteverket då medlemmar säljer sina bostadsrätter, får du hjälp att sammanställa uppgifterna och smidigt skapa filer som skickas in. Du kan även lätt hålla koll på pantsättning. 

 

 

Ibland känns administrationen tung som snöskottning, trög likt en snedhängd dörr och, tänker du, påminner inte högen med arbetsuppgifter om en av de boendes bubbelbadkar, eftersom den verkar sakna botten? 

Boendeportal – digital hantering av bostadsärenden

Hogias Boendeportal gör vardagen enklare för både förvaltare, fastighetsskötare och boende. Automatiken i systemet tar hand om rutinuppgifterna – du får fördelar som mobil felanmälan och ärendehantering.

Via Boendeportalen får de boende snabbt och effektivt information om aktuella händelser genom nyhetsutskick samt tillgång till aktuella och historiska hyres- eller avgiftsavier. De kan smidigt felanmäla och skapa ärenden – som de sedan kan följa utvecklingen på direkt i mobilen. 

Med arbetsordern direkt i mobilen kan fastighetsskötaren snabbt ta del av uppdaterad information om varje fastighetsobjekt och hyresgäst. Informationen finns sedan samlad i ett effektivt digitalt flöde, från felanmälan till utförda arbetsorder.

Besiktning – direkt i mobilen

Med mobilen som besiktningsverktyg kan du be hyresgästen jämföra nuläget med bilden från inflyttningsbesiktningen, därefter signerar hyresgästen besiktningsprotokollet enkelt i mobilen och protokollet skickas via mail.  

Läs mer om Hogias tekniska förvaltning

Vi kan fastighetsbranschen

Genom vår dagliga kontakt med fastighetsägare och förvaltare har vår support en gedigen erfarenhet av din vardag och dina behov och kan snabbt komma med en lösning – kort sagt, vi förstår dig. Dessutom anordnar vi regelbundet kundträffar tillsammans med våra partners.

Som kund hos Hogia har du även tillgång till Kundtorget – din trygga online-hjälp, dygnet runt, alla dagar i veckan. Här hittar du bland annat svaret på över 8000 programrelaterade frågor. 

Vi i supporten finns här för dig

Caroline Carlberg, Hogia

Caroline Carlberg

Har lång erfarenhet av teknisk förvaltning.

Niklas Wesslén, Hogia

Niclas Wesslén

Har jobbat länge med fastighetsförvaltning.

Susanne Schaller, Hogia

Susanne Schaller

Vår senaste talang inom fastighetssupporten.

Susanne Vallin, Hogia

Susanne Vallin

Har bred kunskap inom fastighetsbranschen, inklusive ekonomi och lön.

Och vi ser till att du lär känna ditt system

Christian Colebring, Hogia

Christian Colebring

Gängets tekniska expert.

Peter Niklasson, Hogia

Peter Niklasson

Problemlösaren med 10 år på Hogia.

Är du nyfiken på våra system? Kontakta oss gärna!

Mikaela Falk, Hogia

Mikaela Falk

Sales Manager
mikaela.falk@hogia.se
0303-72 56 28

Arton Prekadini

Account Manager
arton.prekadini@hogia.se
0303-667 99

Carl Larsson, Hogia

Carl Larsson

Account Manager
carl.larsson@hogia.se
0303-72 56 61

Jon Andreasson, Hogia

Jon Andreasson

Key Account Manager
jon.andreasson@hogia.se
0303-666 43

 

Så här säger några av våra kunder

Vill du veta mer?

Vi visar dig våra produkter direkt på din dator, samtidigt som du pratar med oss i telefon.

Vi visar dig våra produkter direkt på din dator, samtidigt som du pratar med oss i telefon.

Vill du komma i kontakt med oss?

Relaterat

Hogia Fastighetssystem
Komplett lösning för fastighetsbranschen
Webbinarium
Webbinarieserie för dig i fastighetsbranschen
Digitalt förvaltarstöd
Ekonomisk fastighetsförvaltning är inte alltid så enkelt

Tidstjuvar, effektivitetsbromsar och förvaltningskrångel. Lugn, vi löser det åt dig.

Läs mer
KUNSKAP & INSPIRATION
Varför behöver man ett digitalt processtöd?

Ett molnbaserat processtöd fungerar som en sambandscentral och länkar ihop alla system som används i en ekonomisk förvaltning.

Läs mer
Kunskap & Inspiration
Digital signering av hyresavtal

Mattias Jönegren på Hogia berättar om fördelarna med digital signering i fastighetsbranschen

Läs mer
Hogia Signit
Säker digital signering - tryggt och effektivt
Elektronisk fakturahantering
Effektiva flöden är en självklarhet!

Både för inkommande och utgående fakturor

Läs mer
Shared Service Center
Helhetslösningar eller "pusselbitar" i ett större system?

Utifrån dina behov hjälper vi dig med en lösning som passar din organisation.

Läs mer
Bokslut
Stöd för hela bokslutsprocessen

Bokslut och årsredovisning för företag och byråer. Inventarieregister och koncernredovisning.

Läs mer