Ibland känns administrationen tung som snöskottning, trög likt en snedhängd dörr och, tänker du, påminner inte högen med arbetsuppgifter om en av de boendes bubbelbadkar, eftersom den verkar sakna botten?
Boendeportal – digital hantering av bostadsärenden
Hogias Boendeportal gör vardagen enklare för både förvaltare, fastighetsskötare och boende. Automatiken i systemet tar hand om rutinuppgifterna – du får fördelar som mobil felanmälan och ärendehantering.
Via Boendeportalen får de boende snabbt och effektivt information om aktuella händelser genom nyhetsutskick samt tillgång till aktuella och historiska hyres- eller avgiftsavier. De kan smidigt felanmäla och skapa ärenden – som de sedan kan följa utvecklingen på direkt i mobilen.
Med arbetsordern direkt i mobilen kan fastighetsskötaren snabbt ta del av uppdaterad information om varje fastighetsobjekt och hyresgäst. Informationen finns sedan samlad i ett effektivt digitalt flöde, från felanmälan till utförda arbetsorder.
Besiktning – direkt i mobilen
Med mobilen som besiktningsverktyg kan du be hyresgästen jämföra nuläget med bilden från inflyttningsbesiktningen, därefter signerar hyresgästen besiktningsprotokollet enkelt i mobilen och protokollet skickas via mail.
Läs mer om Hogias tekniska förvaltning