Hogia Moveit
Är du också trött på transportsedlar?
Med Moveit sköter du planeringen via webben och dina chaufförer återrapporterar enkelt via appen - så att du kan fakturera direkt efter granskning.
Jobba enklare med Moveit Bygg & Anläggning
Jobba enklare med Moveit Bygg & Anläggning
Vad tycker våra kunder?
För oss tog faktureringen flera dagar att göra varje månad. Vi fick in högar med transportsedlar som skulle registreras i ekonomisystemet för att sedan sättas in i en pärm. Det gjorde att vi samlade faktureringen till den 15:e och siste varje månad. Nu kan vi fakturera oftare, oftast gör jag det varje dag. Förutom att Moveit sparar mycket tid så har vårt kassaflöde blivit mycket bättre.
Vad är det bästa med Moveit?
Nu när jag granskar uppdragen så är fokus på avvikelser medan det som stämmer kan gå vidare till fakturering automatiskt.
Kristoffer Holmberg, Lima Bilfrakt AB
Vi ville få en bättre kontroll på vår transportplanering och ett lättare faktureringsflöde.
Jag tycker Moveit passar perfekt för vår verksamhet och storlek, och till en bra kostnad. Hogia har en väldigt trevlig och hjälpsam personal framförallt när vi skulle starta upp och hade många frågor.
Vad är det bästa med Moveit?
Nu kan jag transportplanera och jobba administrativt när jag sitter hemifrån eller är ute och kör. Bara att logga in via telefonen.
Samuel Jonsson, Mark & Grund i Vännäs AB
Kunder
KUNDER
Hos betongåkeriet PHL Transport sker hanteringen av transportsedlar helt digitalt med Moveit Bygg & Anläggning.
Läs merKUNDER
Stora tidsbesparingar, färre fel och roligare på jobbet. Det är resultatet när Stockholms Åkeri digitaliserar.
Läs merKUNDER
Digitaliseringen rullar in i åkeribranschen ¬– med vågkvitton via en app minskas pappershanteringen samtidigt som faktureringen snabbas upp.
Läs merKUNDER
Tack vare Hogias nya funktion sker rapporteringen av farligt avfall till Naturvårdsverket automatiskt.
Läs merFör vem passar systemet?
Moveit är framtaget för åkerier och andra verksamheter inom bygg- och anläggningstransporter, materialtransporter, markarbeten och kommunala verksamheter inom bygg- och anläggning.
Det går bra! Appen har en vy som är anpassad för maskinister och en för chaufförer vilket gör att användarna alltid ser det som är relevant för dem.
Det går fint. I Moveit kan du enkelt lägga till och ta bort användare. Värt att nämna är också att det inte syns några priser i appen, så det är tryggt och säkert att låta appen användas av alla som jobbar åt er.
Absolut! Appen är utvecklad för att vara så enkel och användarvänlig som möjligt. All överflödig information är bortskalad, så det enda som syns är det som är relevant för uppdraget och chauffören.
Hur fungerar det?
Vi sätter upp en plan för uppstart tillsammans med dig utifrån vad som passar bäst för er. Vi hjälper till med att sätta upp flöden som passar er, importera de register som behövs samt utbilda de som ska jobba i systemet. När ni har kommit igång och börjat använda systemet får ni tillgång till vår duktiga support, som hjälper er när ni behöver det.
Nej, Moveit är ett molnbaserat affärssystem och kräver ingen lokal installation. Däremot hjälper vi dig med en uppstart för att komma igång med att sätta upp de register som är grunden till hela flödet.
Det beror på hur er verksamhet ser ut, hur många ni är och vad ni har för behov. Utifrån det får ni ett pris per användare. Inga licenskostnader tillkommer.
Det kan man göra. I appen har användarna tillgång till kundregistret och de artiklar som är relevanta för den fordonstyp de är inloggade på, så att det ska gå så enkelt och smidigt som möjligt.
Prislistorna i Moveit är uppdelade på tre nivåer. Grund- kund- och kundprojekt, så du kan utan problem ha prislistor på flera nivåer beroende på vad som passar dig bäst.
Inga problem! I Moveit kan du lägga in projektets kontaktpersoner. När uppdraget är utfört kan de signera direkt i mobilen och får, om du vill, en digital följesedel till sin mejl.
Ja, det kan du göra. Fordonets position kan skickas ut från appen och visas på en karta för transportledaren. Med positionering är det lätt att snabbt kunna planera era uppdrag utan att slösa på värdefullt bränsle.
Kopplingar till andra system
Det har vi. Standardintegrationer för fakturaunderlag finns till vårt eget system Hogia OpenBusiness, samt Fortnox. Har du ett annat system finns möjligheten att antingen exportera ett fakturaunderlag eller att bygga en integration via vårt API. Kontakta oss, så berättar vi mer om hur det kan fungera.
Ja, det har vi. Moveit är uppbyggt med utgångspunkt i Byggbranschens elektroniska affärsstandard (BEAst). Vi har stöd för att rapportera digitalt orderkvitto till er beställare enligt BEAst.
Det har vi. Genom Moveit kan du enkelt rapportera farligt avfall utan att behöva logga in separat på NVV. Du kan både rapportera för din egen verksamhet och som ombud.
Välkommen till oss!
Ta hjälp av oss som har mångårig erfarenhet och kunskap för att få ut det du behöver av ditt system.
Johan Verner
Sales Manager
0303-663 66
johan.verner@hogia.se
Mikaela Aulin Larsson
Sales Executive
0303-72 56 12
mikaela.aulin.larsson@hogia.se
Maria Samuelsson
Kundchef
0303-72 57 99
maria.samuelsson@hogia.se