Hogia Moveit Bygg & Anläggning
Digitalisera hela din process inom bygg, anläggning och entreprenad, med en modern molnlösning från beställning till fakturering. Moveit Bygg & Anläggning är ett affärssystem från Hogia som minskar behovet av pappersunderlag på byggarbetsplatser samtidigt som den digitaliserar hanteringen av arbetsorder mellan transportör, förare och entreprenör. Allt för att ytterligare förenkla era processer och minska risken för fel.
Är du också trött på alla papper?
Är du också trött på alla papper?
Jobba enklare med Moveit Bygg & Anläggning
Jobba enklare med Moveit Bygg & Anläggning
Varför Moveit Bygg & Anläggning?
Orderplanering
Få en direkt översikt för att planera uppdrag och se aktuell status på order. Det är enkelt att söka, sortera eller filtrera utifrån kund, kundprojekt, resurs eller orderstatus. Uppdragen kan skapas och planeras från kontoret men kan också skapas från appen och finns då i orderlistan. När ett uppdrag är klart kan du granska och redigera ordern innan det klarmarkeras och går vidare och för fakturering.
Mobilapplikation
Rapporteringen från fältet görs enkelt i mobilappen, som är framtagen för att vem som helst ska kunna använda den. Du slipper lägga tid på att manuellt mata in data från transportsedlarna och återrapportering sker direkt när arbetet är utfört. Fungerar i både iOs och Android.
Automatisk prisberäkning
Smart hantering av prislistor från avtal till fakturering. När uppdraget är klart är det också automatiskt prisberäknat och klart för att faktureras, vilket gör det möjligt för dig att få betalt snabbare.
Ekonomikoppling
Automatisk överföring av alla order och uppdrag till Hogia OpenBusiness. Genom att jobba med automatiska flöden så sparar ni tid och säkrar upp att det blir rätt. Har du ett annat fakturerings- eller bokföringssystem så finns ett API som gör det möjligt att koppla och integrera med.
Uppkopplade fordon
Transportplanera utefter era fordons positioner genom att hämta information från fordonsdatorn utan krav på ytterligare hårdvara. Det som krävs är datatjänsten för uppkopplade fordon (rFMS) med respektive fordonstillverkare (Volvo och Scania). Genom Uppkopplade fordon får ni kontroll i realtid och skapar förutsättningar för en bra planering att kunna se hela er fordonspark i en kartvy. Ni kan, förutom position, även se i vilken riktning fordonet kör, historisk på positioner, hur fordonet har rört sig och när de haft väntetid eller stillestånd.
Det är lätt att byta till Hogia
Kunder
KUNDER
Tack vare Hogias nya funktion sker rapporteringen av farligt avfall till Naturvårdsverket automatiskt.
Läs merKUNDER
Stora tidsbesparingar, färre fel och roligare på jobbet. Det är resultatet när Stockholms Åkeri digitaliserar.
Läs merVälkommen till oss!
Ta hjälp av oss som har mångårig erfarenhet och kunskap för att få ut det du behöver av ditt system.
Johan Verner
Sales Manager
0303-663 66
johan.verner@hogia.se
Mikaela Aulin Larsson
Sales Executive
0303-72 56 12
mikaela.aulin.larsson@hogia.se
Maria Samuelsson
Kundchef